logo
logo

Partnere

Konkurrencer > Partnere > PlakatFlip
PlakatFlip
Hvorfor vi gav plakatforretningen navnet “PlakatFlip”? Flip-delen har egentlig mere end én betydning. For det første er det en nostalgisk reference til dengang vi i 90’erne stod nede ved den lokale plakatforretning og grundigt inspicerede hvert billede på plakatstativerne. Dengang var plakaterne enten billeder af røde Ferrarier, en meget ung Leonardo Dicaprio, børn der spiste spaghetti, Cindy Crawfords bagdel eller sort/hvide billeder af mænd med en baby på armen. Ved plakatstativerne kunne man stå og “flippe” fra den ene til den anden og udvælge, hvilket kunststykke, der skulle være det næste til at pryde ungdomsværelset. Som med alt andet har plakat-moden også ændret sig en del og nogen vil måske endda sige, at der er lidt mere stil over de plakater, der hænger rundt omkring i dag. Udover den nostalgiske reference, må vi jo indrømme, at det med at lave plakater ikke er en helt ny og original idé som vi har fundet på! Vi er dermed hoppet med på den mode og det “flip”, der lige nu gør, at flere og flere producerer kreativ vægpynt i vildskab. “Plakatflipperiet” lever og vi vil være med!